Konečně!

Konečně jsem se dostal k nějaké aktualizaci webu. Doplnil jsem nově vyrobená kola za poslední roky.
Co mě čeká teď? V plánu mám dvě silniční kola pro mě a pro Katku. Bude to v topu a v minimalistickém stylu - nerez, spousta karbonu, hydraulika a elektrika.
Navíc mě oslovují i další zájemci, rozjednán je jeden silniční rám a ještě nějaké další stavby v záloze. A ozval se také Honza, který nutně potřebuje na třítečku představec :-)

Roman, 27.12.2021

 


Cestovní kola

Rámy pro naše nová cestovní kola jsou hotové, právě bylo dokončeno laková a nastává fáze montáže.

Nebude to nic lehkého, protože veškeré vedení je vedeno vnitřkem rámu, hadice přední brzdy vstupuje do představce a vychází těsně před brzdovým třmenem. Zadní brzda stejně jako řazení je také vedeno vnitřkem poměrně úzkých vzpěr. Uvnitř rámu také bude vedení od baterií k přednímu a zadnímu osvětlení. V rozšíření za hlavovou částí se bude nacházet jednotka Arduino kontrolující stav nabití vnitřních baterií, ovládající osvětlení a umožňující napájení mobilního telefonu pro který je připraven držák na řidítkách.

Pohon bude obstarávat 11 rychlostní planetová převodovka Shimano Alfine (s drobnou úpravou na ovládání řazení).

Rám je dále vybaven integrovanými nerezovými nosiči optimalizovanými na brašny Ortlieb Front Roller, zadní osvětlení je integrováno přímo do konstrukce nosiče. Rám bude doplněn i subtilními blatníky.

Roman, 13.6.2018

 


Vidlice pro kamaro 005

I když zrovna nemáme v tomto období přebytek volného času, stavba kol relativně dobře pokračuje. Rám pro moje kolo, který je obdobou nedávno představeného kola pro Katku, je již dotažený do stejné fáze rozpracovanosti.

Tento týden jsem si zkusil také výrobu své první pevné vidlice. Nebude určena pro tato nová kola, protože je pro ně hodně masivní. Je určena na expediční speciály, které jsou v plánu jako kamaro 005 a posléze kamaro 006. Tyto kola budou využívat stejné zadní kolo s převodovkou Shimano Alfine, ale budou mít jinou rámovou sadu, budou vybavena velkými nosiči (vpředu i vzadu), budou skládací (nechte se překvapit). Moje kolo bude mít v předním náboji dynamo pro nabíjení telefonu, Katčino přední kolo bude mít zadní náboj - vidlice bude připravena na šířku 135mm a náboj bude osazen řemenicí. Přední kolo tak bude sloužit jako jedno rezervní zadní kolo v případě poruchy převodovky. Tato rezerva bude pochopitelně disponovat pouze jedním převodem.

Celkový pohled
Celkový pohled


Z profilu
Z profilu


Detail pájení
Detail pájení

Roman, 19.3.2016

 


Rozdělaný stav - kamaro 003

Pustil jsem se do výroby nového kola pro Katku. Ta hromada trubek z poslední aktuality se pomalu mění na nový rám.

Takto to vypadá z profilu
Takto to vypadá z profilu

Udělal jsem i první kus atypických řidítek, ale pravděpodobně ještě doznají změn, protože na celku vypadají dost masivně. Tyto jsou navíc určeny na moje kolo, které bude podobné konstrukce.

Pohled na řidítka
Pohled na řidítka

Také vidlice je zatím pouze provizorní, abych mohl rám nějakým způsobem nafotit. Bude nahrazena subtilnější vidlicí s rovnýma nohama.

Pohled zezadu...
Pohled zezadu...


... a zepředu
... a zepředu

Na rámu je stále ještě dost práce, bude doplněný integrovaný minimalistický nosič, dokončena oblast za hlavovou tubkou, dokončeno vnitřní vedení atd.

Takto to většina lidí uvidí :-)
Takto to většina lidí uvidí :-)

Protože se jedná o kolo pro Katku, tak jsou detaily provedeny trochu odlišně.

Oblast u středové spojky
Oblast u středové spojky

Hlavová trubka je provedena technikou bi-laminated s doplněným logem. Vše je pájeno mosazí a poté začištěno. Kompletní výroba hlavové trubky zabrala 11 hodin.

Bi-laminated
Bi-laminated

Kolo bude vybaveno 11 rychlostní převodovkou Shimano Alfine doplněnou o řemenový pohon. Součástí převodovky je nehezké rameno, které drží zakončení bowdenu. Toto rameno jsem odstranil, nahradil jej speciální podložkou stejného tvaru a řadící lanko jsem přivedl k náboji přímo rámem. Na zakončení je osazena gumová harmonika pro zamezení znečištění a zhoršení funkce řazení.

Alfine s upraveným vedením lanka
Alfine s upraveným vedením lanka

Zadní patky umožňují napnutí řemenu a sedlová vzpěra je na pravé straně rozebiratelná, aby se řemen mohl prostrčit rámem.

A z druhého úhlu
A z druhého úhlu


Můj rám se sériovým číslem kamaro 004 bude následovat. Konstrukce bude stejná, odlišnosti budou pouze v drobných detailech.

Roman, 15.2.2016

 


Materiál na stavbu

Už mám pohromadě materiál na další stavby, které mě čekají. Budu dělat dva rámy současně, bude se jednat o cestovní kola pro mě a Katku.
Bude to trochu usedlejší než nedávno představené kolo v růžovo-zlaté kombinaci, ale i tak to bude dost netradiční.
Kola budou mít malý integrovaný nosič na postranní brašny, pohon bude zprostředkován jedenáctirychlostní převodovkou Shimano Alfine poháněnou řemenovým převodem. Kolo bude doplněno atypickými řidítky vlastní výroby, integrovanou sedlovkou, blatníky a opět i osvětlením. Počítá se s umístěním baterií v rámu podobně jako u předchozího modelu.

Hromada trubek
Hromada trubek

Materiál je taková střední třída od italského Columbusu, konkrétně sada Zona. Horní rámová trubka bude zdvojená a bude v jedné křivce přecházet přímo do sedlových vzpěr.

Zadní nerezové patky - pevná část
Zadní nerezové patky - pevná část

Tentokrát mě čeká i výroba vidlic, materiál je již také připravený. Přední osa by měla být pevná 100x15, brzdy budou kotoučové.

Materiál na vidlice
Materiál na vidlice


Je to poměrně hodně práce, takže na výsledek si ještě dlouho počkáte.

Roman, 20.12.2015

 


   

© kamaro, XHTML 1.1, CSS 2.1, vygenerováno za 0 s