kamaro 010 - sranda kroska

Můj první rám do mufen. Musel jsem si tuto technologii vyzkoušet, než jsem ji mohl nabídnou. Nakonec z toho vznikla tato jednoduchá dvourychlostní sranda kroska. kamaro 010 - sranda kroska

Projekt

Kolo jem se rozhodnul postavit okolo nábojů Sturmey-Archer, které jsem měl doma volné. Protože ty nejsou vybaveny pro uchycení kotoučů brzd, musel jsem po dlouhé době sáhnout po ráfkových brzdách. Protože úhly mufen ovlivňují úhly rámu, pro mou velikost mi vycházel střed trochu výše než bych jej normálně udělal. Kolo je určeno pro kratší cesty, takže jsem si mohl dovolit i trochu větší rozdíl mezi výškou sedla a řidítek, který by pro mě již při delší cestě byl méně pohodlný. Zadní patky jsou atypické, umožňují posun zadního kola pro napnutí řetězu a mají i jemné nastavení pomocí skrytého šroubu. Zadní sedlové vzpěry jsou řešeny velice tenkou monostay konstrukcí. Vedení k zadní i přední brzdě je řešeno vnitřkem konstrukcí, z rámu a představce již vystupují přímo brzdová lanka.

Rám a vidlice

Rám je kompletně z trubek Columbus Life osazených do mufen. Pouze zadní sedlové vzpěry jsou řešeny jako monostay konstrukce z bezešvých Cr-Mo trubek, které pro snížení váhy byly navíc částečně ztenšeny. Stejným způsobem byl odebrán i materiál z vnitřní strany hlavové trubky. Rám má integrovanou sedlovou trubku, ke které jsem vyráběl i upevňovací část. Rám má přesně nastavenou výšku sedla dle mých potřeb, drobnou úpravu bych řešil výrobou nového upevňovacího systému. Hmotnost rámu včetně integrované sedlovky a jejího upevňovacího systému je 1692 g.
Vidlice využívá klasickou korunku pro CX připravenou pro přímé oválné nohy. Koncovky jsou nerezové, sloupek vidlice je přímý 1 ⅛" a pro úsporu váhy byl zeslaben.
K rámu jsem vyráběl i představec, který je opět řešen do mufen. Délka představce je 100 mm a uvnitř je připraveno vedení k vnitřní brzdě, kdy lanko vystupuje ve spodní části představce a přímo ovládá brzdu. Jemné nastavení je řešeno nastavovacím šroubem.
Pro tento rám jsem tvarově upravoval mufny. Z pravé strany jsou mufny vybroušeny do tvarů vlnek, z levé strany je provedena vždy trojtečka.

Osazení

Rám byl připraven pro dvourychlostní převodovku v zadním náboji, který má šířku 120 mm. Bohužel moje náboje mají 36 děr a to mě výrazně omezovalo v možnosti použití ráfků. Na 36 drátů nejsou k dispozici lepší ráfky, které by byly připravený na provoz v bezdušovém provedení. Nakonec jsem se rozhodnul osadit kolo cyklokrosovými galuskami Tufo na ráfcích Mavic Open Pro T ve stříbrném provedení.
Brzdy jsou cantilevrové Tektro, stejně jako brzdové páky. Kliky a převodník jsou Campagnolo, kliky byly přeleštěny. Sedlo jak jinak než od Brooksu.

Rámkamaro frameworks, Columbus Life
Vidlicekamaro frameworks, Columbus SL
Hlavové složeníKCNC, přelakované
KlikyCampagnolo Veloce (r. 2000)
Středové složeníCampagnolo Veloce (r. 2000)
Měničdvourychlostní zadní náboj
PřevodníkCampagnolo 42 zubů
Kazetapastorek Sturmey-Archer, 23 zubů
ŘetězKMC Z1
Náboj předníSturmey-Archer HBT30-F
Náboj zadníSturmey-Archer S2, kick shift 2 rychlosti
Brzdové čelistiTektro CR710, špalky Koolstop
Brzdové pákyTektro
RáfkyMavic Open Pro T
Drátypřední DT comp. 1.8-1.6-1.8, zadní DT champ. 2.0 a comp. 2.0-1.8-2.0
PedályShimano PDM520
ŘídítkaBMC, hliník
Představeckamaro frameworks, ocel do mufen
Sedlovkaintegrovaná, upínání vlastní
SedloBrooks Swift
Pláštěgalusky Tufo Cubus a Primus





Fotografie

Takhle to vypadá na úplném začátku
Takhle to vypadá na úplném začátku
Komplet po laku před sestavením
Komplet po laku před sestavením
Komplet po laku před sestavením
Komplet po laku před sestavením
Kliky Campagnolo s drobnou úpravou a přeleštěným povrchem
Kliky Campagnolo s drobnou úpravou a přeleštěným povrchem
Kliky Campagnolo s drobnou úpravou a přeleštěným povrchem
Kliky Campagnolo s drobnou úpravou a přeleštěným povrchem
Hlavová část
Hlavová část
Vidlice s nerezovými koncovkami
Vidlice s nerezovými koncovkami
Hlavová část z levé strany
Hlavová část z levé strany
Napojení TT na ST
Napojení TT na ST
Upínání sedla
Upínání sedla
Zadní patky s možností jemného nastavení napnutí řetězu
Zadní patky s možností jemného nastavení napnutí řetězu
Upravená je i korunka vidlice
Upravená je i korunka vidlice
Celkový pohled na kolo
Celkový pohled na kolo
Lanko zadní brzdy vystupuje přímo z rámu
Lanko zadní brzdy vystupuje přímo z rámu
Lanko přední brzdy vystupuje přímo z představce
Lanko přední brzdy vystupuje přímo z představce
Upravené mufny z pravé strany
Upravené mufny z pravé strany
Upravené mufny z pravé strany
Upravené mufny z pravé strany
Upravené mufny z pravé strany
Upravené mufny z pravé strany
Upravená korunka
Upravená korunka
Přední náboj
Přední náboj
Zadní náboj
Zadní náboj
Zadní brzda
Zadní brzda
Hlavová část
Hlavová část
Kliky Campagnolo s drobnou úpravou a přeleštěným povrchem
Kliky Campagnolo s drobnou úpravou a přeleštěným povrchem
Představec
Představec
Přední část
Přední část
Celkový pohled
Celkový pohled
Pohled na přední část
Pohled na přední část
Pohled na přední část
Pohled na přední část
Celkový pohled
Celkový pohled
Celkový pohled
Celkový pohled
Autor: RomanPočet zobrazení: 256 x
Vloženo: 27.12.2021Upraveno: 27.12.2021

   

© kamaro, XHTML 1.1, CSS 2.1, vygenerováno za 0 s